12/11/2015

HEY APPLE !

Na jeseni mám najradšej babie leto, farebné listy a jablká. Vlastne jeseň je moje najobľúbenejšie obdobie a jablkový koláč s čajom tak nejak k tomu patrí. Ak máte veľa jabĺk a neviete čo s nimi, môžte si upiecť koláč, alebo ich pošlite mne a upečiem vám ho ja :)



Budete potrebovať:

Na cesto:

-400g hl. múky
-200g studeného masla, nakrájaného na kocky
-štipku soli
-2 bielka
-3 pol. lyžice práškového cukru
-3 lyžice studenej vody
Na plnku:
-1 kg ošúpaných jabĺk, nakrájaných na malé kocky
-1 lyžičku mletej škorice
-1/2 lyžičky vanilkovej esencie
-3 lyžice trstinového cukru
-šťava z polky citróna
-1 lyžica kukuričného škrobu
-cca 1,5 dcl vody

Práškový cukor na posypanie



Suroviny na cesto dáme do jednej veľkej misy a spracujeme na hladké cesto. Ja som to robila ručne, kto má robota, sa má... Keď máme cesto pekne hladké, rozdelíme ho na 2 polovice. Vytvarujeme do bochníkov, zabalíme do potravinárskej fólie a dáme do chladničky na 30 minút odležať.

Medzitým si pripravíme plnku. Ošúpané a nakrájané jablká dáme do veľkého hrnca, pridáme škoricu, šťavu z citróna, cukor a vanilkovú esenciu. Podlejeme vodou, hrniec prikryjeme a na miernom ohni varíme, kým jablká nezmäknú. Dávajte pozor, aby v nich bolo stále trošku vody, nech neprihoria. Ak už sú mäkké, poprášte kukuričným škrobom a počkajte, kým sa zmes nezahustí.


Predhrejeme rúru na 170 stupňov a vymastíme formu maslom.Potom vytiahneme cesto z chladničky a na pomúčenej doske rozvaľkáme na tenko. Najprv jednu polku, tú pomocou valčeka prenesieme do formy. Pritlačte kraje

a zvyšné cesto odrežte. Potom nalejte plnku. Môžte posypať aj vlašskými orechmi. Potom vyvaľkajte druhú polku cesta a tak isto preneste pomocou valčeka na plnku. Pritlačte ku krajom a zvyšné cesto odrežte. Ja som potom zo zvyšného cesta povykrajovala kvetinky a ozdobila. V strede narežte, alebo popichajte vydličkou, nech sa koláč pekne prepečie. A dajte piecť na 45 minút. Treba kontrolovať, ak je koláč pekne ružový, vyberte ho.
Nechajte poriadne vychladnúť, aby plnka ztuhla a nevytekala.Posypte práškovým cukrom a máte hotovo. Môžte podávať aj so šľahačkou, alebo vanilkovým pudingom.






No comments:

Post a Comment