13/12/2015

PISTACHIO ORANGE COOKIES

Každý rok pečiem medovníky, linecké, kokosové ježe, jednoducho, takú vianočnú klasiku, čo máme radi. Ale prečo do toho nezamiešať aj niečo iné? Tieto pomarančovo-pistáciové sušienky som našla náhodou a sú úplne supiš! Krehké, orechové a svieže.
Budete potrebovať:
230g masla v izbovej teplote
1/2 šálky práškového cukru
1/2 lyžičky vanilkovej esencie
1 žĺtko
2 1/2 šálky hl. múky. V mojom prípade plain flour.
1 1/3 šálky pistáciových orechov. Ja som zmiešala pol  na pol s pekanovými orechami.
kôra z 1 pomaranča



Ja som použila dvojnásobné množstvo, lebo rátam s tým, že určite minimálne polovicu z nich rozdám. 
Tak poďme na to tata!
V mise zmiešajte maslo s cukrom a vyšľahajte. Pridajte vanilkovú esnciu a žĺtko a pokračujte v šľahaní, kým sa vám zmes pekne neskombinuje. Pridajte preosiatú múku, nasekané orechy, pomarančovú kôru a poriadne premiešajte. Napokon zmes vysypte na dosku a vypracujte hladké cesto. Ak sa vám bude lepiť, pridajte múku, s cestom sa musí dať pekne pracovať. Nakoniec cesto vytvarujte do bochníku, zabaľte do potravinárskej fólie a nechajte v chladničke odležať aspoň 2 hoďky.
Keď ste pripravení piecť, predhrejte rúru na 180 stupňov a vystlite plech papierom na pečenie.
Cesto vyvaľkajte na cca na 5mm a vykrajujte ľubovoľné vzory. Poriadne vykrajovátkami pritlačte, aby preśli aj cez orechy :) Pečte 10-12 minút. Ak sú upečené, zistíte podľa zlatistých okrajov. Nechajte vychladnúť na rovnej podložke, alebo doske. Nakoniec posypte práškovým cukrom a máte hotovo. 




No comments:

Post a Comment