11/10/2016

AUTUMN CAKE

Jeseň! Konečne je tu. A s ňou aj tekvice, šípky, čaje, svetre a mohla by som menovať do aleluja. Keď som už pri tých tekviciach, chcete koláč? Tento som si náhodou vymyslela sama, keď som pozrela na to, čo mám v chladničke. A k čaju (napríklad k šípkovému), je to kombinácia ako lusk.


Budete potrebovať:

250g hladkej múky
3 vajíčka
2 lyžičky prášku do pečiva
150g hnedého cukru
150 ml slnečnicového oleja
1 lyžička škorice
50g mletých ľanových semiačok
150g nastrúhanej mrkvy
150g nastrúhanej Hokaido tekvice
3 domáce jablká, ošúpané a nakrájané na kocky
štipka soli
Ak chcete, môžte do cesta dať orechy, hrozienka...

1 plnotučný tvaroh
150ml kyslej smotany
4 lyžice preosiateho práškového cukru

Predhrejte rúru na 180 stupňov. Tortovú formu (24) natrite maslom a vystlite papierom na prečenie.
Vo veľkej mise vyšľahajte vajíčka, pridajte cukor a olej a ešte poriadne prešľahajte.
V druhej mise zmiešajte všetky suché suroviny a premiešajte. Vsypte do vajíčok a šľahajte, pokiaľ sa vám nespojí všetko. Nakoniec do cesta vmiešajte varechou mrkvu, tekvicu a jablká a dajte piecť na cca 45 minút. Neviem presne, čas som nesledovala, ale ak pichnete špajlou a výjde vám suchá, je hotovo. Vytiahnite a nechajte vychľadnúť.
Tvaroh ak máte hrudkovitý, poriadne rozmixujte so smotanou, aby vznikol pekný jemný krém. Pomaly prisypte pr. cukor (preosiaty!) a mixujte ďalej. Ak je tvaroh jemný, hotovka. Už len natrite na vychladnutý koláč :)


No comments:

Post a Comment