06/02/2014

Apple love



Po štyroch rokoch v UK som ,,konečne,, našla droždie :) Nevadí.
Anyway zhodou okolností som tento týždeň našla tieto kapsičky na Foodlover.cz.
Júj, či som len slintala, na takéto niečo už som mala chuť veeeľmi dlho. Splnil sa mi sen, koláčiky vyšli ako mali. Plnke som dala menší upgrade a celkovo aj cesto som doladila na anglické suroviny.



                              Recept:

Cesto:

  • 250ml mlieka
  • 500g hladkej múky (v mojom prípade Plain flour)
  • 100g rozpusteného masla (použila som Vegetable fat spread 75%)
  • sušené droždie
  • 2 žĺtky 
  • 100g cukru
  • nastrúhaná kôra z polky citrónu
Plnka:
  • 6 jabĺk
  • hrsť sušených hrozienok
  • hrsť nasekaných vlašských orechov
  • 2 lyžice vody
  • 2 lyžice hnedého cukru
vajíčko na potieranie

                              
                              Postup:

 Urobíme si kások. Asi 4 lyžice vlažného mlieka zmiešame s lyžicou cukru a múky, pridáme droždie a necháme asi 20 minút na teplom mieste odstáť.
Múku, cukor, žĺtky, kôru z citróna, rozpustený tuk a mlieko spracujeme v mise. Keď je kvások ready, prelejeme ho do cesta a hnietíme, hnietíme a hnietíme aj 10 minút,aby bolo cesto pekné, lesklé a vzdušné. skoro mi odpadla ruka, celkom som sa narobila, ale vážne to netreba podceňovať :)Keď vám už odpadne ruka, dajte cesto vykysnúť na teplé miesto. Mne kyslo dosť dlho asi hodinku som ho nechala, premiesila a potom ešte kyslo zo 2 hodinky. Kto má kuchynského robota na takéto prácičky, ticho závidím :)
 Teraz je na rade plnka. Jabká ošúpeme a nastrúhame na plátky.Dáme do menšieho hrnca, prilejeme asi 2 lyžice vody a dusíme. Ja som mala timer na 20 minút. Počas dusenia prihodíme cukor, hrozienka a orechy.

 Vykysnuté cesto si rozvalkáme tak na 5mm plát a rokrájame na štvorce a plníme jablkovou zmesou. Potom zlepíme, alebo postláčame vidličkou. Je dobré si potrieť kraje vajíčkom, aby dobre lepili. Ukladáme na plech s papierom na pečenie. Na plechu necháme ešte 10 minút prekysnúť. Poprepichujeme zvrchu vidličkou a potrieme vajíčkom.
 Pečieme vo vopred vyhriatej rúre na 180° cca 20 minút, pozorujeme, aby bolo cesto pekné hnedé :)










Dobrú chuť :) Nám veru chutilo. Pozdravujeme FoodLover.cz :*


No comments:

Post a Comment